3 Haziran 2023 Cumartesi

Ayrımcılık ve Irkçılıkla Mücadelede Öğrencilere Sorulabilecek Örnek Sorular

 DK



Sorular açık uçludur. Ve soruların gerekçesi de belirtilmiştir. Bu örneklerden yola çıkarak başka sorular da üretilebilir. 



Açık Uçlu Sorular ve Gerekçesi


1. Ayrımcılık ve ırkçılık hakkında ne düşünüyorsunuz?

Bu soru, öğrencilerin ayrımcılık ve ırkçılık hakkındaki düşüncelerini öğrenmek için kullanılabilir.


2. Daha önce ayrımcılık veya ırkçılığa tanık oldunuz mu? Eğer evetse, ne oldu?

Bu soru, öğrencilerin ayrımcılık veya ırkçılığa tanık olup olmadıklarını ve eğer tanık oldularsa, bu durumla nasıl başa çıktıklarını öğrenmek için kullanılabilir. Bu soru, öğrencilerin ayrımcılık ve ırkçılık konusunda ne kadar deneyimli olduklarını anlamak için de kullanılabilir.


3. Ayrımcılık ve ırkçılık hakkında nasıl bilgi ediniyorsunuz?

Bu soru, öğrencilerin ayrımcılık ve ırkçılık hakkında bilgi edinme yöntemlerini öğrenmek için kullanılabilir. Öğrenciler, bu soruya cevap verirken, ayrımcılık ve ırkçılık hakkında nereden bilgi aldıklarını ve bu konular hakkında ne kadar bilgi sahibi olduklarını ifade edebilirler.


4. Ayrımcılık ve ırkçılık hakkında konuşmak size rahatsızlık veriyor mu? Neden?

Bu soru, öğrencilerin ayrımcılık ve ırkçılık konusunda nasıl hissettiklerini anlamak için kullanılabilir. Öğrenciler, bu soruya cevap verirken, ayrımcılık ve ırkçılık hakkında konuşmanın kendilerine ne kadar rahatsızlık verdiğini ve nedenini de ifade edebilirler.


5. Ayrımcılık ve ırkçılık konusunda sizce toplum ne yapabilir?

Bu soru, öğrencilerin ayrımcılık ve ırkçılık konusunda toplumun ne yapabileceği hakkındaki görüşlerini öğrenmek için kullanılabilir.


6. Kendi kültürünüzü ve aidiyetinizi nasıl tanımlarsınız?

Bu soru, öğrencilerin kendi kültürleri ve aidiyetleri hakkındaki düşüncelerini öğrenmek için kullanılabilir.


7. Farklı kültürler ve insanlar hakkında ne kadar bilgi sahibisiniz?

Bu soru, öğrencilerin farklı kültürler ve insanlar hakkında ne kadar bilgi sahibi olduklarını öğrenmek için kullanılabilir.


8. Ayrımcılık ve ırkçılık hakkında bir şeyler yapmak isteseydiniz, ne yapardınız?

Bu soru, öğrencilerin ayrımcılık ve ırkçılık konusunda ne yapmak istediklerini öğrenmek için kullanılabilir.


9. Farklı kültürlerin bir arada yaşaması hakkında ne düşünüyorsunuz?

Bu soru, öğrencilerin farklı kültürlerin bir arada yaşamasına ilişkin düşüncelerini öğrenmek için kullanılabilir. Öğrenciler, bu soruya cevap verirken, farklı kültürlerin bir arada yaşamasının ne kadar önemli olduğunu ve bu durumun nasıl yönetilmesi gerektiğini de ifade edebilirler.


10. Ayrımcılık ve ırkçılık hakkında daha fazla bilgi edinmek için ne yapabilirsiniz?

Bu soru, öğrencilerin ayrımcılık ve ırkçılık hakkında daha fazla bilgi edinmek için ne yapabileceklerini öğrenmek için kullanılabilir.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder