23 Kasım 2015 Pazartesi

İnsan Hakları Eğitimi Dersinin Genel İlkeleri

Dilara Kahyaoğlu 1998…


(Bu ders işlenirken; aşağıdaki ilkelere ve hatta burada yazmayan daha başka ilkelere dayanılarak yapılmalıdır. Bu şarttır. Dersin anlamı budur. Bu ilkeler, dersin ruhunun da lafzının da ayrılmaz bir parçasıdır. İçkindir. Aksi durumda bu dersin adına başka bir şey demek gerekirdi.)

 

İNSAN HAKLARI EĞİTİMİ DERSİNİN GENEL İLKELERİ

 1-Toplumsal değerlerle örülmüş, demokrasinin ilke ve değerlerini özümsemiş, bunlar için gerekli becerilerle donanmış sivil ve katılımcı yurttaşlar yetiştirmek.

2-Cinsiyetçilikten, ayırımcılıktan , kalıpyargı ve önyargılardan uzak yurttaşlar ve bireyler yetiştirmek.

3-Geleceğe dönük, meraklı, sorgulayan eleştirel ve bağımsız düşünebilen, sorun çözebilen duyarlı bireyler ve yurttaşlar yetiştirmek

4-Öğrenciyi sosyal bilimler dersinde de kullanabilecekleri kavramlar bilgisi ile donatmak ve böylece fikirsel bir alt yapı oluşturmalarına yardımcı olmak.

5-Bu dersin sosyoloji, tarih, psikoloji, hukuk v.b gibi birçok bilim alanını içermesi özellikle hukuk ilintili bir ders olması nedeniyle incelenen hukuksal metinleri soyut, ulaşılamaz, anlaşılamaz olmaktan çıkarmak, öğrencilerin ilerideki yaşantılarında da kullanabilmelerini veya farkında olmalarını sağlamak.

6-Konuları ezberlenerek öğrenilen ve hemen unutulan kuru bilgiler yığını olmaktan çıkarmak, anlaşılır, uygulanabilir kılmak.

7-Öğrencinin - öğretmenin de - süreçten zevk almasını ve yaşayarak öğrenmesini sağlamak amacıyla dersin uygulamaya dönük olması gerçeğinden de yola çıkarak konuları çağdaş öğretim tekniklerini kullanarak işlemek. Örneğin; tartışma yöntemi, beyin fırtınası, altı şapka yöntemi, görüş geliştirme yöntemi, yaratıcı drama, küçük grup çalışması vb.

8-Öğrencinin bilgi hamalı olması yerine ilgisi ve gereksinimine göre hangi bilgiyi nereden nasıl elde edeceğini öğrenmesinin yollarını göstermek.



9-Etkin bir şekilde bireysel ve kolektif bilgi üretme sürecine katılabilen, düşünen, görüş oluşturabilen, karar verebilen, araştıran, açık iletişim, sözlü anlatım becerileri gelişmiş bunları yaparken de zevk alan öğrenciler yetiştirmek.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder