Dilara Kahyaoğlu 1998
EĞİTİM HAKKI VE ÇALIŞMA HAKKI
Eğitim ve öğretim metni bu konuda yararlanılacak bir
kaynak olarak kullanılabilir.
Amaç;
1-Hangi “statüde” bir
hak olduğunu kavramak
2-Diğer sosyal ve
ekonomik hakları tanımak
3-“Sosyal Devlet “i
tanımlamak
4-Bu hakların 19.
Yüzyılda başlayan işçi hareketleri,
toplumsal mücadeleler sonucu kazanıldığını vurgulamak.
5-Bu haklar söz konusu
olduğunda Anayasanın 10. maddesinde yer alan “eşitlik” konusunun
uygulanabilmesi için alınması gereken tedbirlerin neler olabileceğini fark
etmek (Pozitif ayrımcılık yapma).
İLGİLİ KAVRAMLAR
Fırsat eşitliği
Mesleki eğitim
İş ve İşçi Bulma
Kurumu
Çıraklık eğitimi
Pozitif statü hakları
-----İsteme Hakları
Sosyal ve ekonomik hak
ve ödevler.
ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ
1- Pozitif Statü hakları
tekrar hatırlatılır. Anayasanın ilgili bölümünden (bireysel olarak )bu gurupta
yer alan diğer haklar tespit edilir. Kısaca tanımlanmaları yapılır. Bu konu eve ödev olarak da
verilebilir.
2-Küçük grup
çalışması ile sayfa 97'de ki metin
tartışılır. (Yurttaş Olmak İçin öğrenci kitabında)
3-10. madde okutulur ve
bu maddenin hayata geçmesi için neler yapılması gerektiği sınıf tartışması ile
tartışılır. (hedef 5)
( Bu çalışma diğer çalışmalarla bağlantılıdır.)
Yazar adı belirtilmeden kullanılamaz, alıntılanamaz.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder