25 Kasım 2015 Çarşamba

Eğitim ve Çalışma Hakkı


Dilara Kahyaoğlu 1998

EĞİTİM HAKKI VE ÇALIŞMA HAKKI


Eğitim ve öğretim metni bu konuda yararlanılacak bir kaynak olarak kullanılabilir.

Amaç;
1-Hangi “statüde” bir hak olduğunu kavramak
2-Diğer sosyal ve ekonomik hakları tanımak
3-“Sosyal Devlet “i tanımlamak
4-Bu hakların 19. Yüzyılda  başlayan işçi hareketleri, toplumsal mücadeleler sonucu kazanıldığını vurgulamak.
5-Bu haklar söz konusu olduğunda Anayasanın 10. maddesinde yer alan “eşitlik” konusunun uygulanabilmesi için alınması gereken tedbirlerin neler olabileceğini fark etmek (Pozitif ayrımcılık yapma).

İLGİLİ KAVRAMLAR

Fırsat eşitliği
Mesleki eğitim
İş ve İşçi Bulma Kurumu
Çıraklık eğitimi
Pozitif statü hakları -----İsteme Hakları
Sosyal ve ekonomik hak ve ödevler.


ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ

1- Pozitif Statü hakları tekrar hatırlatılır. Anayasanın ilgili bölümünden (bireysel olarak )bu gurupta yer alan diğer haklar tespit edilir. Kısaca tanımlanmaları  yapılır. Bu konu eve ödev olarak da verilebilir.

2-Küçük grup çalışması ile  sayfa 97'de ki metin tartışılır. (Yurttaş Olmak İçin öğrenci kitabında)

3-10. madde okutulur ve bu maddenin hayata geçmesi için neler yapılması gerektiği sınıf tartışması ile tartışılır. (hedef 5)



( Bu çalışma diğer çalışmalarla bağlantılıdır.)

 Yazar adı belirtilmeden kullanılamaz, alıntılanamaz.












Hiç yorum yok:

Yorum Gönder