Dilara Kahyaoğlu 2007
Birlikte Hatırlama
Serbest çağrışım
tekniğine benzemekle beraber aynı şey değildir. Çünkü bu çalışma, serbest sözcüğüne tam olarak uygun
düşmemekte, öğrenciden belli bir konuyla ilgili
hatırladıklarını söylemesi istenmektedir.
Süre beş dakika ile
on dakika arasında olabilir veya tahtanın her tarafı dolana kadar yapılabilir.
Öğretmen sınıfı yönetirken iki öğrencinin de söylenenleri tahtaya yazmak üzere
sorumluluk alması iyi olacaktır. Yoksa bilgi akışı ve kaydı hızlı bir şekilde
işlemez. Hızlı yapılması belli bir dinamiklik kazandırmak içindir. Yoksa hiçbir
şeyin anlaşılmadan geçilip gidildiği, amacın sadece hız olduğu bir durumdan söz
edilmemektedir. Amaç hatırlamak, hatırlatmak ve farkındalık sağlamaktır tam da bu nedenle birlikte, sınıfça yapılır. Çünkü bir öğrencinin hatırladıkları
başka bir öğrenciyi etkiler, unuttuğunu zannettiği şeyler aklına gelebilir.
Bu teknik bireysel
olarak da uygulanabilir ama o zaman onun adı, birlikte hatırlama olamaz. Ama amacımız sınıfın değil de tek tek
öğrencilerin durumlarını saptamak ise; o zaman bu hatırlama çalışmasını
bireysel (ne biliyorum?) yapmak gerekir.
Bu çalışmadan önce
aynı çalışmayı öğretmen de yapabilir. Fransız Devrimi ile ilgili önemli kavram,
olgu, olay veya sürece dair neler en temeldir? Neler olmazsa olmaz? Bu
saptamalar bir zihin haritası ile de ifade edilebilir.
Sınıf içi hatırlama
çalışması sonucunda öğretmen kendi elindeki listeyle, sınıf içinde çıkan sonuçları
karşılaştırabilir ayrıca bunu öğrencilerle de paylaşılabilir. Bundan sonra neler yapılabileceği konusunda karar verilir.
NOT: Bu çalışmayı 20. YÜZYIL DÜNYA VE TÜRKİYE TARİHİ ÖĞRETMEN KİTABI için hazırlamıştım.
Yazar adı belirtilmeden kullanılamaz, alıntılanamaz.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder