2 Aralık 2015 Çarşamba

Kaynakça 2




2007 yılında yazımına katkıda bulunduğum 20. YÜZYIL DÜNYA VE TÜRKİYE TARİHİ ÖĞRETMEN KİTABI’ndan seçip, çeşitli eklemelerle (özellikle fotoğraflar) bu siteye yüklediğim yöntem ve teknikle ilgili yazılar için zamanında aşağıdaki kaynaklardan yararlandım.

Eğitimde Yaklaşım ve Yöntemle İlgili Kaynaklar
Altun, Arif. “Hipermetin Ortamlarında Okuma ve Öğrenme: Bilgi Oluşturma Sürecinde Epistemik Kabullerin Rolü”,  Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri Dergisi, İstanbul: Kasım 2002, 353
Bahar, Mehmet. “Biyoloji Eğitiminde Kavram Yanılgıları ve Kavram Değişim Stratejileri”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri Dergisi, İstanbul: Mayıs 2003,27
Balcı, Ali. Sosyal Bilimlerde Araştırma (Yöntem, Teknik ve İlkeler). Ankara: Pegem A Yayıncılık,  2001
Çayır, Kenan. “İnsan Hakları Eğitimi Dersi Senaryoları”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri Dergisi, İstanbul: Kasım 2002,377
Çetin, M.Ölçüm. İlköğretim Okullarında Takım Çalışması. İstanbul: Alfa Yayınları, 1998
Danacıoğlu, Esra. Geçmişin İzleri (Yanı Başımızdaki Tarih İçin Bir Kılavuz). İstanbul: Tarih Vakfı Yurt Yayınları, 2001
De Bono, Edward. Altı Şapkalı Düşünme Tekniği. İstanbul: Remzi Kitapevi, 1999
Demirel, Özcan, S.Seferoğlu ve E.Yağcı. Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme, Ankara: Pegem A Yayıncılık, 2001
Dr. Avenstrup, Roger. Program Reformunda ve Uygulanmasında Aşılması Gerekenler,  Ankara,  22.03.2004 ( MEB’in yeni programları tanıtmak için düzenlediği toplantıda dağıtılan yazı)
Dr. Dilek, Dursun. Öğrencilerde Tarih Düşüncesinin Gelişimi:Tarih Derslerinde Öğrenme ve Anlama,  http://yayim.meb.gov.tr/dergiler/145/dilek.htm
Dr. Ergin, Tamer ve Psikolojik Danış. Işık Dondurucu. Öğrenme ve Öğrenme Problemlerine Yeni Bir Bilişsel Yaklaşım; "Düşünme Becerileri Eğitim Programı", http://www.erg.sabanciuniv.edu/iok2005/bildiriler/tamer-ergin-isik-dondurucu.doc
Durmuş, Soner. “Matematik Eğitimine Oluşturmacı Yaklaşımlar”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri Dergisi, İstanbul: Haziran 2001,91
Ed. Öztürk, Cemil ve Dursun Dilek. “Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi”, Ankara: Pegem A Yayınları, 2003
Freire, Paulo. Ezilenlerin Pedagojisi. İstanbul: Ayrıntı Yayınları, 2003
Gözütok, F. Dilek. Öğretmenliğimi Geliştiriyorum. Ankara: Siyasal Kitapevi, 2004
Gürkaynak, İpek, F.D.Gözütok, S.Akipek, M.T. Bagli, T. Erhürman ve F. Özdemir Uluç.  Yurttaş Olmak İçin (öğretmen ve öğrenci kitabı). İstanbul: Umut Vakfı Yayınları, 1998
Güven, İsmail. “Sosyal Bilgiler Alanı Öğretmen Adaylarının Okul Uygulamalarına Yönelik Görüşleri Üzerine Nitel Bir Araştırma”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri Dergisi,  İstanbul: Kasım 2004,273
Güven, İsmail. “Sosyal Bilgiler Alanı Öğretmen Adaylarının Okul Uygulamalarına Yönelik Görüşlerine İlişkin Nitel Bir Araştırma”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri Dergisi,  İstanbul: Kasım 2004, 271
İbrahim Bilgin ve Soner Durmuş. “Öğrenme Stilleri ile Öğrenci Başarısı Arasındaki İlişki Üzerine Karşılaştırmalı Bir Araştırma”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri Dergisi,  İstanbul: Kasım 2003,381
Kabapınar, Filiz. “Yapılandırmacı Öğrenme Sürecine Katkıları Açısından Fen Derslerinde Kullanılabilecek Bir Öğretim Yöntemi Olarak Kavram Karikatürleri”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri Dergisi, İstanbul: Mayıs 2005,101
Kabapınar, İsmail. “İlköğretim Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretiminde kullanılan Ders Kitapları ve Öğretim Materyalleri Açısından Türkiye ve İngiltere Örnekleri”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri Dergisi, İstanbul: Mayıs 2002, 247
Kalem, Salih ve Seval Fer. “Aktif Öğrenme Modeliyle Oluşturulan Öğrenme Ortamının Öğrenme, Öğretme ve İletişim Sürecine Etkisi”, Kuram ve Uygulamada  Eğitim Bilimleri Dergisi, İstanbul: Kasım 2003,433
Kılıç, Gülşen.B. “Oluşturmacı Fen Öğretimi”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri Dergisi, İstanbul: Haziran 2001,7
Köseoğlu, Fitnat ve Nusret Kavak, Fen Öğretiminde Yapılandırıcı Yaklaşım, Constructivist Approach İn Science Teaching. http://www.gefad.gazi.edu.tr/211/12.pdf
Nicolopoulou, Ageliki, Çev: Dr. Melike Türkân Bağlı. Oyun, Bilişsel Gelişim ve Toplumsal Dünya: Piaget,Vygotsky ve Sonrası, http://www.education.ankara.edu.tr/ebfdergi/pdfler/2004_2/137-169.pdf
Piaget, Jean. Epistemoloji ve Psikoloji. İstanbul: Sarmal Yayınevi, 1992
Semerci, Çetin. “Oluşturmacılık Kuramına Göre Ölçme ve Değerlendirme”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri Dergisi, İstanbul: Aralık 2001,429
Şahinel, Semih. Eleştirel Düşünme. Ankara: Pegem A Yayıncılık, 2002
Vygotsky, L.S. Düşünce ve Dil.  İstanbul: Toplumsal Dönüşüm Yayınları, 1998
Yakarçelik, Tuğrul. Lise Tarih Dersleri İçin Ezbersiz Sınav Modeli. İstanbul: Beyaz Yayınları, 2001
Yılmaz, Nuray. P. “Metin İçine Yerleştirilen Soruların Teorik Bilgiyi Bağlamla İlişkilendirerek Öğrenmeye Etkisi”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri Dergisi, İstanbul: Kasım 2003,463
Yrd. Doç. Dr. Kökdemir, Doğan. Eleştirel Düşünme: Kapsamı ve Eğitimi, Başkent Üniversitesi – İİBF ELYADAL Araştırma laboratuarı. http://www.elyadal.org

Pingel, Falk. Avrupa Evi, Ders Kitaplarında 20. Yüzyıl Avrupa'sı. İstanbul: Tarih Vakfı Yayınları,  2003
Pingel, Falk. Ders Kitaplarını Araştırma ve Düzeltme Rehberi- Unesco. İstanbul: Tarih Vakfı Yayınları,  2003

Stradling, Robert. 20. Yüzyıl Avrupa Tarihi Nasıl Öğretilmeli. İstanbul: Tarih Vakfı Yayınları, 2003


WEB Adresleri


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder