2007 yılında yazımına
katkıda bulunduğum 20. YÜZYIL DÜNYA VE TÜRKİYE TARİHİ ÖĞRETMEN KİTABI’ndan seçip,
çeşitli eklemelerle (özellikle fotoğraflar) bu siteye yüklediğim yöntem ve
teknikle ilgili yazılar için zamanında aşağıdaki kaynaklardan yararlandım.
Eğitimde
Yaklaşım ve Yöntemle İlgili Kaynaklar
Altun,
Arif. “Hipermetin Ortamlarında Okuma ve Öğrenme: Bilgi Oluşturma Sürecinde
Epistemik Kabullerin Rolü”, Kuram ve
Uygulamada Eğitim Bilimleri Dergisi, İstanbul: Kasım 2002, 353
Bahar,
Mehmet. “Biyoloji Eğitiminde Kavram Yanılgıları ve Kavram Değişim
Stratejileri”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri Dergisi, İstanbul: Mayıs
2003,27
Balcı,
Ali. Sosyal Bilimlerde Araştırma (Yöntem, Teknik ve İlkeler). Ankara: Pegem A
Yayıncılık, 2001
Çayır,
Kenan. “İnsan Hakları Eğitimi Dersi Senaryoları”, Kuram ve Uygulamada Eğitim
Bilimleri Dergisi, İstanbul: Kasım 2002,377
Çetin, M.Ölçüm. İlköğretim
Okullarında Takım Çalışması. İstanbul: Alfa Yayınları, 1998
Danacıoğlu, Esra. Geçmişin
İzleri (Yanı Başımızdaki Tarih İçin Bir Kılavuz). İstanbul: Tarih Vakfı Yurt
Yayınları, 2001
De
Bono, Edward. Altı Şapkalı Düşünme Tekniği. İstanbul: Remzi Kitapevi, 1999
Demirel, Özcan, S.Seferoğlu
ve E.Yağcı. Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme, Ankara: Pegem A
Yayıncılık, 2001
Dr.
Avenstrup, Roger. Program Reformunda ve Uygulanmasında Aşılması
Gerekenler, Ankara, 22.03.2004 ( MEB’in yeni programları tanıtmak
için düzenlediği toplantıda dağıtılan yazı)
Dr.
Dilek, Dursun. Öğrencilerde Tarih Düşüncesinin Gelişimi:Tarih Derslerinde
Öğrenme ve Anlama, http://yayim.meb.gov.tr/dergiler/145/dilek.htm
Dr. Ergin, Tamer ve Psikolojik
Danış. Işık Dondurucu. Öğrenme ve Öğrenme Problemlerine Yeni Bir Bilişsel
Yaklaşım; "Düşünme Becerileri Eğitim Programı", http://www.erg.sabanciuniv.edu/iok2005/bildiriler/tamer-ergin-isik-dondurucu.doc
Durmuş,
Soner. “Matematik Eğitimine Oluşturmacı Yaklaşımlar”, Kuram ve Uygulamada
Eğitim Bilimleri Dergisi, İstanbul: Haziran 2001,91
Ed. Öztürk, Cemil ve
Dursun Dilek. “Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi”, Ankara: Pegem A
Yayınları, 2003
Freire,
Paulo. Ezilenlerin Pedagojisi. İstanbul: Ayrıntı Yayınları, 2003
Gözütok, F. Dilek. Öğretmenliğimi
Geliştiriyorum. Ankara: Siyasal Kitapevi, 2004
Gürkaynak, İpek,
F.D.Gözütok, S.Akipek, M.T. Bagli, T. Erhürman ve F. Özdemir Uluç. Yurttaş Olmak İçin (öğretmen ve öğrenci
kitabı). İstanbul: Umut Vakfı Yayınları, 1998
Güven,
İsmail. “Sosyal Bilgiler Alanı Öğretmen Adaylarının Okul Uygulamalarına Yönelik
Görüşleri Üzerine Nitel Bir Araştırma”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri
Dergisi, İstanbul: Kasım 2004,273
Güven,
İsmail. “Sosyal Bilgiler Alanı Öğretmen Adaylarının Okul Uygulamalarına Yönelik
Görüşlerine İlişkin Nitel Bir Araştırma”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri
Dergisi, İstanbul: Kasım 2004, 271
İbrahim
Bilgin ve Soner Durmuş. “Öğrenme Stilleri ile Öğrenci Başarısı Arasındaki
İlişki Üzerine Karşılaştırmalı Bir Araştırma”, Kuram ve Uygulamada Eğitim
Bilimleri Dergisi, İstanbul: Kasım 2003,381
Kabapınar,
Filiz. “Yapılandırmacı Öğrenme Sürecine Katkıları Açısından Fen Derslerinde
Kullanılabilecek Bir Öğretim Yöntemi Olarak Kavram Karikatürleri”, Kuram ve
Uygulamada Eğitim Bilimleri Dergisi, İstanbul: Mayıs 2005,101
Kabapınar,
İsmail. “İlköğretim Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretiminde kullanılan
Ders Kitapları ve Öğretim Materyalleri Açısından Türkiye ve İngiltere
Örnekleri”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri Dergisi, İstanbul: Mayıs 2002,
247
Kalem,
Salih ve Seval Fer. “Aktif Öğrenme Modeliyle Oluşturulan Öğrenme Ortamının
Öğrenme, Öğretme ve İletişim Sürecine Etkisi”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri Dergisi, İstanbul: Kasım 2003,433
Kılıç,
Gülşen.B. “Oluşturmacı Fen Öğretimi”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri
Dergisi, İstanbul: Haziran 2001,7
Köseoğlu, Fitnat ve Nusret
Kavak, Fen Öğretiminde Yapılandırıcı Yaklaşım, Constructivist Approach İn
Science Teaching. http://www.gefad.gazi.edu.tr/211/12.pdf
Nicolopoulou, Ageliki,
Çev: Dr. Melike Türkân Bağlı. Oyun, Bilişsel Gelişim ve Toplumsal Dünya:
Piaget,Vygotsky ve Sonrası, http://www.education.ankara.edu.tr/ebfdergi/pdfler/2004_2/137-169.pdf
Piaget,
Jean. Epistemoloji ve Psikoloji. İstanbul: Sarmal Yayınevi, 1992
Semerci,
Çetin. “Oluşturmacılık Kuramına Göre Ölçme ve Değerlendirme”, Kuram ve
Uygulamada Eğitim Bilimleri Dergisi, İstanbul: Aralık 2001,429
Şahinel,
Semih. Eleştirel Düşünme. Ankara: Pegem A Yayıncılık, 2002
Vygotsky,
L.S. Düşünce ve Dil. İstanbul: Toplumsal
Dönüşüm Yayınları, 1998
Yakarçelik, Tuğrul. Lise
Tarih Dersleri İçin Ezbersiz Sınav Modeli. İstanbul: Beyaz Yayınları, 2001
Yılmaz, Nuray. P. “Metin
İçine Yerleştirilen Soruların Teorik Bilgiyi Bağlamla İlişkilendirerek Öğrenmeye
Etkisi”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri Dergisi, İstanbul: Kasım 2003,463
Yrd. Doç. Dr. Kökdemir, Doğan. Eleştirel
Düşünme: Kapsamı ve Eğitimi, Başkent Üniversitesi – İİBF ELYADAL Araştırma
laboratuarı. http://www.elyadal.org
Pingel,
Falk. Avrupa Evi, Ders Kitaplarında 20.
Yüzyıl Avrupa'sı. İstanbul: Tarih Vakfı Yayınları, 2003
Pingel,
Falk. Ders Kitaplarını Araştırma ve Düzeltme Rehberi- Unesco. İstanbul: Tarih
Vakfı Yayınları, 2003
Stradling,
Robert. 20. Yüzyıl Avrupa Tarihi Nasıl Öğretilmeli. İstanbul: Tarih Vakfı Yayınları,
2003
WEB Adresleri
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder