Dilara Kahyaoğlu 2007
WEB SİTELERİNİ ANALİZ ETMEK İÇİN REHBER
sitenin sahibi ve amacı
|
Sitenin
amacı açıkça belirtilmiş mi?
|
|
Alan adı ne?
Bu alan adı site hakkında önbilgi edinmemize yardımcı oluyor mu?
|
||
Kurucusu Kim?
|
||
Kurucunun
geçmişi ve uzmanlığı nedir? Bilgi var mı?
|
||
Kurucu sunduğu
içerik konusunda otorite mi ya da yetkili bir kuruluşun temsilcisi mi?
|
||
Kurucunun
herhangi bir kuruluşla bağlantısı var
mı? Bu açıkça belirtilmiş mi?
|
||
Hedef kitle
belirtilmiş mi?
|
||
erişim ve dolaşım
|
Kolayca
bağlanılıyor mu?
|
|
Kullanabilmek
için özel bir yazılım gerekiyor mu?
|
||
İndirme
süresi zaman kaybına neden olacak kadar uzun mu?
|
||
Siteye
bilinen arama motorları ile ulaşılıyor mu?
|
||
Site ücretsiz
mi? Ücretli bölümleri var mı?
|
||
Ana sayfadan
sitenin nasıl düzenlendiği ve seçenekler kolayca anlaşılıyor mu?
|
||
Site içinde
kaybolmadan rahatlıkla dolaşılabiliyor mu?
|
||
Diğer
sitelere verilen linkler verimli
işliyor mu?
|
||
Başka bir
siteye geçildiği net olarak anlaşılıyor mu?
|
||
tasarım
|
Sitede ses ve
görüntü malzemeleri var mı? Ne tür donanıma ihtiyaç var?
|
|
Ses ve görsel
malzemeler içeriği destekliyor mu?
|
||
Punto, yazı
tipi, arka plandaki kontrast okumayı kolaylaştırıyor mu?
|
||
Sitenin dili
ne? Çok dilli mi? Öyleyse, neler?
|
||
Siteden
çıkmak kolay mı?
|
||
içerik
|
İçeriğin
düzeyi nasıl? Yüzeysel veya…
|
|
Bu düzey
hangi yaş grubuna uygun? Size uygun mu? Neden?
|
||
Taraflılık
belirtileri var mı? Varsa neler?
|
||
Çatışmalı veya tartışmalı konular çok
yönlü bir şekilde ele alınmış mı? Farklı görüşlere yer verilmiş mi?
|
||
Sunduğu
olgular doğru mu? Bariz hatalar, görmezden gelmeler vb. var mı?
|
||
İçerikte
kullanılan malzemelerin kaynakları belirtilmiş mi? Bunlar kolaylıkla doğrulanabilir
ve ulaşılabilir kaynaklar mı?
|
||
Ders
kitaplarında ve başvuru kaynaklarında olmayan, onlarda bulunmayacak bir içerik sunuyor mu?
|
||
İçerik;
müfredatı, beceri ve kazandırılmak
istenen tarih anlayışı açısından destekliyor mu?
|
alan
adlarından bazı örnekler…
ac: akademik
kurum (İngiltere)
edu:eğitim kurumu
gov: devlet
dairesi
int: uluslararası
kuruluş
org: kar amacı
gütmeyen kuruluş
com: ticari
kuruluş
co: ticari kuruluş
(İngiltere)
net: internet ağ
geçidi, veya idari konak
Bu çizelgedeki sorular, Robert Stradling’in
“20.Yüzyıl Avrupa Tarihi Nasıl Öğretilmeli” kitabından bazı değişiklikler yapılarak
alınmıştır. S:248-251
NOT: Bu çalışmayı 20. YÜZYIL DÜNYA VE TÜRKİYE TARİHİ ÖĞRETMEN KİTABI için hazırlamıştım.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder